Saturday, February 12, 2011

Mati Pucuk atau zakar lembik


ed
Mati pucuk menjadi tabo dalam kehidupan lelaki. Dalam bahasa perubatan disebut Impotence(zakar tidak berfungsi) atau Erectile dysfunction(zakar lembik).
kedua-dua macam sama tetapi jauh berbeza, impotence( mati pucuk) bermakna zakar tidak berfungsi langsung sebagai contohnya berlakunya kecacatan semasa kecil, kemalangan yang menyebabkan organ lelaki tidak berfungsi, manakala ed atau erectile dysfunction pula kegagalan zakar menegang ketahap yang diharapkan untuk melakukan hubungan kelamin.
kegagalan menegang kadang mencapai 50% ke 20%, ed masih boleh dirawat manakala impontence harapan sangat tipis tetapi masih boleh berusaha melalui perubatan alternatif atau pembedahan. ed adalah permulaan mati pucuk sangat serius jika tidak dirawat, ia akan menggangu kebahagian rumahtangga.
Berlakunya ed ini kebanyakan disebabkan penyakit dan permakanan contohnya pesakit kencing manis yang mengalami gangguan pada kelancaran peredaran darah, kebanyakan pesakit kencing manis berisiko menghadapi ed kerana berlakunya arteriosclerosis( sumbatan) pada salur darah.
Penyakit yang berkaitan sistem saraf (nerve diseases),stress, kemurungan(depression), penyakit kronik dan penyakit takut berlebihan(performance anxiety),salah guna dadah juga berisiko mati pucuk.Bagi golongan bujang yang selalu melakukan onani dan melihat gambar lucah juga dikesan mengalami ed.
Ed boleh dirawat dengan ubatan, terapi dan juga pembedahan.bagi mereka yang merokok juga menghadapi risiko besar menghadapi ed, mereka yang mengambil diet yang tinggi lemak dan Peminum minuman beralkohol juga dikesan mendapat ed. jadi cara hidup sihat dan diet permakanan juga penting untuk mengelakkan ed.
Jadi bagi mengelakkan berlakunya Ed amalan hidup sihat dengan diet dan senaman, kurangkan stress dan banyakkan beribadat dapat mengurangkan kemurungaan sangat penting diamalkan.berubat juga perlu bagi mereka yang sudah menghadapinya dan jangan berputus asa
Share This
Subscribe Here

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Site Info

Followers

Petua Seks Melayu Copyright © 2009 infinityskinsBlogger Template